Арк қалъасининг ҳудуди шартли равишда икки қисмдан иборат бўлиб, ғарбий қисм – унча катта бўлмаган музей экспозициялари жойлашган ҳудуддан иборат. Бу қисмга кириш дарвозасидан бошлаб, усти ёпиқ йўлак — долон орқали жомеъ масжидига томон кириб борилади. Қалъа ўз даврида шаҳар ичидаги шахарча мақомига эга бўлган. Музейга ташриф буюрувчилар тор йўлаклар бўйлаб, жомеъ масжиди олдидан ўтиб “Чорсу”, тахт зали, қабулхона ҳовлиси, отхона ва бош вазир – қушбеги ҳовлисини айланиб чиқишлари мумкин. Қалъа ташриф буюрувчилар нигоҳида Бухоронинг қадимий археологик ёдгорлиги сифатида қизиқиш уйғотади.
|
11 января 2019 г.
|
Категория: Археология
Бой миллий-маданий меросни, ўлкамизда яшаётган халқларининг тарихи ва маданиятини ўрганишда музейларнинг аҳамияти катта. Ушбу ўринда 1922 йилда ноябр ойида ташкил топган Бухоро давлат бадиий-меъморчилик музей-қўриқхонаси алоҳида аҳамият касб этади. Музей-қўриқхонанинг Нумизматика, Бадиий металл, Мис ўймакорлиги, Чинни, сопол ва мармар ҳамда Юмшоқ буюмлар фондлари фаолиятини алоҳида таъкидлаш жоиз.
Музейнинг Юмшоқ буюмлар фондида каштачилик буюмлари музей-қўриқхона захирасининг асосий коллекцияларидан бири ҳисобланади, унда 1000 дан ортиқ экспонат сақланмоқда.
Автор(ы): С.Носирова, Д.Холов
|
13 декабря 2018 г.
|
Категория: Национально-культурное наследие
Амалий санъатнинг тарихий келиб чиқиши инсониятнинг болалик даврига бориб тақалади. Башарият улғайиб борган сари амалий санъат хам юксала борди, Яшаш учун кураш мавжуд экан, яхши яшаш учун эхтиёж кучайиб бориш жараёнида қўл мехнатидан ақлий мехнат ажралиб чиқа бошлади. Ов қуроллари, уй-рўзгор буюмларига бўлган эхтиёж кучайиб борди. Аввало тош ўймакорлиги, суяк ўймакорлиги, кейинчалик эса Ёғоч ўймакорлиги хам секин асталик билан ўз ривожини топди.
Автор(ы): З.Хамидова
|
30 ноября 2018 г.
|
Категория: Национально-культурное наследие
Халк амалий безак санъати анъаналари тарихида авлоддан авлодга ўтиб келиш билан бирга тараққиётнинг янги сифатига эга бўлмокда, бу жараён айниқса, мустакиллигимиз даврида янада юқори самараларга эришув имкониятига эга бўлиб бормоқда. Халк амалий безак санъати турларидан бири-Зардўзлик санъати алоҳида ўринда ва узоқ тарихга эга бўлиб, барча Шарқ мамлакатлари унинг ватани ҳисобланади.
|
30 ноября 2018 г.
|
Категория: Национально-культурное наследие
Паранджа - женская верхняя одежда в мусульманских странах Ближнего Востока и Средней Азии. Она представляет собой халат с длинными ложными рукавами и с закрывающей лицо сеткой «чачван» из конского волоса.
Основное назначение паранджи заключается в том, чтобы скрыть лицо и фигуру женщины, когда она выходит из дома. Выглядит паранджа в разных странах неодинаково, потому что у каждого народа эта одежда формировалась на сугубо индивидуальной основе.
|
09 сентября 2018 г.
|
Категория: Декоративно-прикладное искусство
Среди множества музеев Бухары разной специфики и профиля есть музей, посвященный памяти уникального ученого с мировым именем – Абу Али ибн Сино. Он находится в Пешкунском районе Бухарской области в 40 км от города. Музей выдающегося ученого был открыт еще в 1980 году к 1000 — летнему юбилею ученого. Изначально, это было небольшое здание со сквозными залами не очень удобными для экспонирования предметов и для функционирования музея. В середине двухтысячных годов при поддержке Министерства культуры и спорта Республики Узбекистан, Бухарского областного хокимията здание музея было реконструировано с учетом современных музейных стандартов. Музейное пространство было разделено на большие светлые экспозиционные залы, внутри здания разместился удобный оборудованный техникой конференц-зал, у юных посетителей появилась комната для самостоятельных занятий и отдыха.
Автор(ы): Ф.Ш.Арсланова
|
28 мая 2018 г.
|
Категория: Музеи
Сарой қурилиши 1895 йилда бошланади ва у Мавритания услубида барокко, ампир ва араб усуллари уйғунлашган ҳолда бухоролик ва руссиялик моҳир усталар иштирокида барпо қилинади. Cарой безакларида асосан ганч ишлатилган бўлиб, ҳар бир хона ўзига хос тарзда, юқори маҳорат билан безатилган. Бино ички ва ташқи қисми бир хил, жуда хам мураккаб жойлашув ва тузилишга эга бўлиб, қурилиш ишларида моҳир муҳандис Дубровин бошчилик қилган. Беҳисоб устунлару, катта гумбазлар ва миноралар саройни янада улуғвор ҳамда маҳобатли қилиб кўрсатади.
Автор(ы): З.Хамидова
|
25 мая 2018 г.
|
Категория: Дворцы
Бухоро қадимдан ўзида турли сир-асрорларни яшириб келганлиги ва бой тарихга эгалиги билан тадқиқодчиларни жалб қилиб келмоқда. Мана 90 йилдан зиёд бўлдики, Бухоро музей-қўриқхонаси фондларида 130 мингдан зиёд тарихий ашёлар сақлаб келинмоқда. Булар орасида хорижий мамлакатлардан (асосан, савдо орқали) келтирилган буюмлар алоҳида қимматга ега. Музейнинг металл фондида бугунги кунда 30 дан зиёд Россиянинг турли шаҳарларида ишлаб чиқарилган самоварлар мавжуд.
Автор(ы): У.Равшанов
|
30 июня 2017 г.
|
Категория: Декоративно-прикладное искусство
Жорий йил 16-маротаба ўтказилган “Ипак ва зираворлар” халқаро туристик фестивали ҳар йилгидан ўзгача руҳда ташкил этилди. Фестивалга мамлакатимизнинг Қорақалпоғистон Республикаси, вилоятлар ва Тошкент шаҳридан, хориждан Тожикистон, Қирғизистон, Афғонистон ва бошқа давлатларидан келган ҳунармандлар, сайёҳлик ташкилотлари мутахассислари, хорижий давлатларнинг юртимиздаги элчихоналари ва халқаро ташкилотларнинг вакиллари ташриф буюришди.
Автор(ы): Ш.Бобожонов
|
30 июня 2017 г.
|
Категория: Национально-культурное наследие
Музеи в нашей стране, как и в любом государстве, играют важную роль в жизни общества, они собирают, хранят, исследуют и популяризируют богатое материально-культурное наследие Узбекистана. Но это не вся деятельность музеев. Важнейшими задачами развития любого музея в современном мире является решение вопросов, связанных с информационным, образовательным, межкультурным взаимодействием, что помогает обществу создавать культурный и туристический имидж города, области и страны в целом.
Автор(ы): Ф.Ш.Арсланова
|
30 июня 2017 г.
|
Категория: Музеи
Халқимизда меъморий обидаларни қурган, уларни қайтиб тиклаган инсонларнинг умри узоқ ва барҳаёт бўлади, деган гап азалдан мавжуд. Бир қатор тарихий обидаларни қурган, вайрона ҳолга келиб қолган бир қанча мақбара ва мадрасаларни қайта таъмирлаб, уларга яна жон бағишлаган, ўзбек меъморчилиги, ганчкорлиги тарихида ўз ўрнига эга Уста Ширин Муродов ҳақида ҳам ушбу фикрни айтиш, айни ҳақиқат бўлади.
Автор(ы): У.Хакимов
|
09 июня 2017 г.
|
Категория: Декоративно-прикладное искусство
Среди разнообразных форм декоративно-прикладного искусства Узбекистана наиболее развитой и богатой является ковроткачество, снискавшее себе с давних пор мировую славу. Истоки зарождения ковроткачества в Средней Азии относятся по определению ученых к III-II векам до н.э. Традиции ковроткачества в Бухарском оазисе передавались из поколения в поколение, и в течение столетий отшлифовывались и совершенствовались.
|
26 февраля 2014 г.
|
Категория: Декоративно-прикладное искусство